Tuesday, March 6, 2012

kucing

....
aloooo !!
okeh...
ritu aku ada bgtau kan pasal kucing aku...
hahahaha
perangai..haih...pelik...
aku pon x paham
okeh...aku nk memperkenalkan
watak2 mereka...
yg pertama...


ini si bue..dya ni la mak kepada si nini dgn baby...


ini nini..dya anak pertama si bue...
dah jd kakak dah..

ni baby...anak terbaru bue...
adik si nini...

oke...apa yg menariknya....
mcm ni...
si bue dan si nini dah mengandung..
then...
si bue beranak dulu...si baby la anak dya...
jenis beranak anak sekoq ja...

then..
si nini ni plak..
dya ada masalah...
aku pon x paham..
mula2 masa dya tgh bunting tu...
ayah aku bwak p jumpa doktor..
sebab nini nmpak sakit...
mkn x mau..
pastu doktor pon bg la ubat...
ubat selera mkn agaknya...

ok.. si nini dijangka akan beranak dlm 3-4 minggu lg..
tp..
apa yg jd...
dya beranak awai...
x cukop 2-3 minggu..
jd..anak2 dya pon x normal la..
baby x ckop umoq...
anak2 dya ada 3 ekoq..
kecik ja..
kecik sgt2...

tp...
5 jam lepas tu..
anak dya pon mati la..
sekoq demi sekoq..
nk buat mcm mna..
kesian aku tgok..

pastu..
si nini ni jd mcm x tentu arah..
aku pelik...
perangai dya mcm manusia yg hilang anak..
kuasa tuhan kan...

lepas tu..yg nk dijdkn cerita...
si nini ni jd ibu kedua kepada baby...
aku x tau pasai pa..
si nini p menyusu baby...
kiranya..
baby ada dua org ibu...
hahahahahaha...

tu yg gemok tembam si baby tu...
ibu dya susukan..kakak dya pon susukan...
tgok... si bue ngan si nini bekerjasama menjaga baby..
yg x tahannya..
si nini ni yg jga lebih..
aku dh bg tempat elok punya utk si baby..
tp si nini ni asyik ubah letak kt tempat lain..
lebihkan mak dya plak...


aku rasa...dya ingat si baby tu anak dya la,...
kan ?
kesian aku tgok si nini tu..
nasib baik ada baby..
kalau x jd mcm mna la kucing aku tu...

okeh...ni ada video pendek..
 menunjukkan si nini dan si bue bekerjasama jga baby ^_^..



tgok...depa dua...sama2 dok bg susu kt baby..smpai gumuk dya...

oke lah...
sampai disini saja..
tu jela...

heee~~~
bye..
salam..
okkie dikkie^_^

12 comments:

  1. tgelak ak bce psl cite kucing2 ko nih....HAHAHA :D

    ReplyDelete
  2. hahahaha...pelik diorg ni...ta paham aku

    ReplyDelete
  3. kesiannya pada Nini.
    itulah kucing pun punya perasaan jugak. Haiwan ada perasaan. Sebelum ni saya tak tahu sangat pasal ni tapi dulu saya duk rumah dan 'berkawan' dengan kucing. Masa Adik Kecik meninggal, saya sedih sangat.. Ini entrinya: semoga Adik kecik berbahagia di sana

    Lembu yang saya selalu bagi dia makan pun rasa sedih bila ia kena sembelih.
    Bila rapat barulah kita faham, kan..

    kisah kawan lelaki, jom wish happy birtday to him

    ReplyDelete
  4. sha,...^^ hurmm..tu la kan..tp kalau sha tgok baby...gemuk sgt skrg ni...nk jln pon susah...jd risau pulak...
    adi dh baca cerita adik kecik..kesian dye...kucing ni byk meninggalkan kesan kt kita..

    ReplyDelete
  5. aloooo sweeet nya. tak pnah bela kucing + takut kucing, teruih asa cam nak bela kucingg skarang.. cuma ada pgalaman kucing terbuang terbanak dalam bilik saya.. seb baik ada abah tolong angkat kan kucing tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...kucing ni baik...mcm2 perangai ada...betol...dulu ada sekoq nama boboy...yg tu kucing terbaik sy penah ada...tidoq dlm bilik sy...tp dah x dak...tgok post "kenangan"

      Delete
  6. macam-macam perangai noh..
    kita pon ada baby kucing jugak baru lahir bulan lepas..
    alhamdllah semua selamat + comel jugak..
    hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaaa...yaka..tahniah...hehehehe...best kan ada ahli baru yg comel...

      Delete
  7. Replies
    1. yup...btol tu...kita ni ja yg xdak perasaan...haih...

      Delete
  8. nice blog :)
    jom jamu mata dengan design kad2 yang cantik++boleh tmbah kenalan :)
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100003470518425

    ReplyDelete
  9. pelik tape benar =)
    salam ukhuwah,, jom lawat blog sy " Malaikat mintak bil nafas " jemput ye

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...